راهنمای تحقیقات مصرف کننده (به علاوه نکاتی برای انجام آن)

 راهنمای تحقیقات مصرف کننده (به علاوه نکاتی برای انجام آن)

مصرف کنندگان موفقیت یک کسب و کار را تضمین می کنند و از طریق ارجاع و خرید برای شرکت درآمد کسب می کنند. مصرف کنندگان ترجیحات و انتظاراتی برای کسب و کارهایی که حمایت می کنند دارند، اما شرکت ها گاهی اوقات می توانند این ترجیحات را نادیده بگیرند. درک تعریف تحقیقات مصرف‌کننده می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ای برای بررسی ترجیحات مصرف‌کنندگان خود ایجاد کنید و درباره اینکه آنها چه کسانی هستند و چرا از کسب‌وکار شما حمایت می‌کنند بیشتر بدانید.

راهنمای تحقیقات مصرف کننده

در این مقاله، تعریف تحقیق مصرف‌کننده را بررسی می‌کنیم، دلیل اهمیت آن را توضیح می‌دهیم، انواع مختلف تحقیق را شرح می‌دهیم و نکاتی را برای انجام مؤثر آن ارائه می‌کنیم.

تعریف تحقیق مصرف کننده

تحقیقات مصرف‌کننده یا تحقیقات مشتری، جزء تحقیقات بازار است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند ترجیحات مشتریان خود را کشف کنند و درباره آنچه از یک کسب‌وکار و محصولات یا خدمات آن انتظار دارند، اطلاعات بیشتری کسب کنند. تحقیقات مصرف‌کننده برای عملکرد کلی یک کسب‌وکار مهم است، زیرا شرکتی که مشتریان خود را درک می‌کند، می‌تواند کسب‌وکار خود را برای تمرکز بیشتر بر مشتری نوآوری کند.

شرکت‌ها به دلایل مختلفی از تحقیقات مصرف‌کننده استفاده می‌کنند، اما دلیل اصلی تحقیقات مصرف‌کننده، بازخورد تشویقی است. بازخورد مشتری می‌تواند به ایجاد تغییرات مثبت در شرکت کمک کند و به شناسایی چالش‌های خاصی که ممکن است شرکت با تصویر برند، محصولات یا خدمات خود با آن مواجه شود کمک کند. بازخورد مشتری همچنین می تواند به شرکت کمک کند تا راه حل های ممکن را برای چالش هایی که تجربه می کند بیاموزد.

راهنمای تحقیقات مصرف کننده در ایران با توجه به نیاز بازار

راهنمای تحقیقات مصرف کننده در ایران با توجه به نیاز بازار ایران

چرا تحقیق مصرف کننده مهم است؟

تحقیقات مصرف‌کننده برای کسب‌وکارها مهم است، زیرا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و درباره اولویت‌ها، انتظارات و مشکلاتی که مشتریان با شرکت دارند بیشتر بیاموزند. تحقیقات مصرف کننده همچنین به شرکت ها کمک می کند تا در مورد تصویر برند خود بیاموزند. تصویر برند شرکت یا آنچه مشتری در مورد برند فکر می کند، می تواند بر موفقیت آن کسب و کار تاثیر بگذارد.

یک تصویر مثبت از برند می تواند باعث شود که برند برای مشتریان بالقوه جذاب تر شود و مشتریان فعلی را تشویق کند که تمایل بیشتری به ارجاع دوستان و خانواده به محصولات شرکت داشته باشند، در نتیجه باعث افزایش درآمد و ایجاد مشتریان جدید می شود.

تحقیق در مورد ترجیحات و نظرات مشتری در مورد برند شما بینش منحصر به فردی را از دیدگاه خریدار ارائه می دهد. اگر مشتری در مورد محصولات، خدمات و شیوه های کسب و کار شما مثبت فکر می کند و چگونه به برند در مقایسه با رقبای خود نگاه می کند، می توانید بیاموزید که مشتری چگونه به برند نگاه می کند. درک این بینش می تواند به شما کمک کند محصولات و خدمات بهتری بسازید و از جایگاه شرکت خود در صنعت آگاهی بیشتری داشته باشید.

راه و روش متقاعد کردن مشتری در فروش محصولات و خدمات

انواع تحقیقات مصرف کننده
انواع مختلفی از تحقیقات مصرف کننده وجود دارد که شرکت ها می توانند از آنها برای اطلاع از ترجیحات مشتریان خود استفاده کنند. در اینجا چندین نوع تحقیق مصرف کننده وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

مصاحبه ها
میزبانی یک مصاحبه انفرادی به شما این امکان را می دهد که با مشتری شخصی تر باشید و سوالات بهتری را نسبت به نظرسنجی آنلاین یا درخواست بازخورد بپرسید. این مصاحبه به کسب و کار اجازه می دهد تا مفاهیمی مانند افکار مشتری در مورد قیمت گذاری، تصویر برند و محیط ویترین را بررسی کند.

این سوالات می تواند به شما کمک کند تا چالش های کلیدی را در محصولات یا روش هایی شناسایی کنید که مانع از برقراری ارتباط با مشتریان و سرنخ های فعلی می شوند. همچنین می‌توانید از دیدگاه مشتری، بزرگ‌ترین نقاط قوت خود را یاد بگیرید تا بتوانید منابع بیشتری را برای تقویت آن حوزه‌ها اختصاص دهید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه پوشاک راه اندازی می کنید، ممکن است با یک مشتری معمولی مصاحبه کنید تا بدانید چه چیزی در مورد فروشگاه، کیفیت لباس و شیوه های کسب و کار دوست دارد.

مشتری ممکن است با اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه شیوه های پایداری شما احساس بهتری در خرید لباس به او می دهد و اینکه چگونه قیمت های شما بهتر از رقیب است، حتی اگر از مواد بهتری استفاده می کنید، پاسخ دهد. مشتری با ارائه بازخورد ارزشمند در محیطی کم استرس و دوستانه به رشد برند کمک می کند.

برای هماهنگی جهت برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی با شماره ۰۹۱۹۰۹۸۰۱۵۲ تماس بگیرید

نظرسنجی ها
نظرسنجی ها ابزار عالی برای دستیابی سریع به مشتریان و کسب بازخوردهای مهم در مورد موضوعات خاص هستند. نظرسنجی رسید یکی از محبوب‌ترین روش‌های تحقیق مشتری پس از خرید است که در آن شرکت‌ها لینکی را روی رسید خود چاپ می‌کنند و برای مشتریان انگیزه‌ای برای تکمیل نظرسنجی ارائه می‌دهند.

شرکت اطلاعات ارزشمندی را از دیدگاه مشتری به دست می آورد و مشتری نوعی انگیزه برند مانند کارت هدیه در فروشگاه، قرعه کشی جایزه نقدی یا کالای تبلیغاتی به دست می آورد. ارائه یک مشوق به تشویق مشتری کمک می کند تا به جای دور انداختن رسید، نظرسنجی را دنبال کند.

به عنوان مثال، یک کتابفروشی ممکن است از مشتریان بخواهد نظرسنجی را تکمیل کنند که به فروشگاه می گوید چه عناوینی را باید ذخیره کنند و آیا قیمت آنها مناسب است یا خیر. در ازای پاسخ های نظرسنجی، مشتریان می توانند یک کوپن برای یک کوکی رایگان از کافه کتابفروشی دریافت کنند. این یک راه ساده اما موثر برای دستیابی سریع به بسیاری از مشتریان است، زیرا می توانید پیوند نظرسنجی را روی هر رسید چاپ کنید.

رسانه های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقیقاتی مصرف‌کننده در اختیار شماست، زیرا رایگان و در دسترس هستند و میلیون‌ها نفر روزانه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. کسب و کارها در سراسر جهان از صفحات رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان، فروش محصولات خود و انجام تحقیقات مصرف کننده استفاده می کنند.

تحقیقات رسانه‌های اجتماعی بدون هیچ هزینه‌ای، پاسخ‌هایی را به سرعت و مؤثر ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا حضور آنلاین برند خود را با یادگیری بیشتر به‌روزرسانی کنید. با استفاده از نظرات و بررسی‌های صفحات برند، می‌توانید نحوه مشاهده مشتریان برند و محصولات شما را بیاموزید و می‌توانید بازخورد بخواهید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید که اقلام پرینت سه بعدی را می فروشد، می توانید از رسانه های اجتماعی برای ارسال عکس یا فیلم آخرین اقلام خود استفاده کنید. شما می توانید یک صفحه برند کامل با یک دکمه تماس برای اقدام ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به سرعت به صفحه شما رفته و خرید کنند.

با استفاده از بخش نظرات پست‌ها، می‌توانید مستقیماً با مشتریان خود در تعامل باشید و از آنها در مورد خریدشان سؤال بپرسید. مهم است که در صفحات رسانه های اجتماعی خود به روز بمانید و به تمام سوالات پاسخ دهید تا نشان دهید برند شما پاسخگو است و برای بازخورد مشتری ارزش قائل است.

بررسی ماینینگ
بررسی کاوی نوعی تحقیق مصرف کننده است که بیشتر بر روی رقبای شما تمرکز دارد. بررسی کاوی شامل فرآیند استخراج یا تحقیق در مورد نظرات مشتریان رقیب شما است.

با شناسایی شکایات یا تمجیدهای رایج مشتریان در مورد محصولات و خدمات رقیب، می توانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنید و در نتیجه شرکت خود را رقابتی تر کنید و پایگاه مشتریان رقابت را به سمت خود هدایت کنید. بررسی‌ها معمولاً عمومی هستند و مشاغل اغلب آنها را در وب‌سایت‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند، اما می‌توانید از منابع حرفه‌ای دیگر نیز استفاده کنید.

برای مثال، اگر شما یک عکاس هستید و به نظر می رسد رقبای شما مشتریان بیشتری جذب می کنند، می توانید نظرات آنها را برای تجزیه و تحلیل روندهایی که می تواند به شرکت شما کمک کند، استخراج کنید. ممکن است متوجه شوید که سایر مشاغل عکاسی چاپ های با کیفیت بالاتری تولید می کنند، که می تواند به این معنی باشد که به چاپگر بهتر یا نرم افزار ویرایش عکس بهتری نیاز دارید. این اطلاعات می تواند به شما در ایجاد یک تجارت رقابتی تر کمک کند و همچنین ممکن است به نوآوری شرکت کمک کند.

تحقیقات بازاریابی در تهران برای افزایش فروش در بازار ایران

انجام تحقیقات بازاریابی

نکاتی برای انجام تحقیقات مصرف کننده
انجام تحقیقات مصرف کننده مستلزم آگاهی از نحوه برخورد با مصرف کننده و اطلاعات مورد نیاز شما است. در اینجا چند نکته سریع برای انجام تحقیقات مشتری آورده شده است:

یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. شخصیت خریدار نمایشی تخیلی از ظاهر مشتری ایده آل شما است. این می تواند به شما کمک کند تا به درستی نوع افرادی را که محصولات و خدمات شما را می خواهند شناسایی کنید و تحقیقات مصرف کننده را کارآمدتر کند.
تصمیم بگیرید که از کدام منابع استفاده کنید. منابع زیادی برای اطلاعات مصرف کننده وجود دارد، از نظرسنجی گرفته تا رسانه های اجتماعی و وب سایت های بررسی حرفه ای. تصمیم بگیرید که کدام منبع ممکن است بهترین اطلاعات را برای شرکت شما ارائه دهد و استفاده از منابع متعدد را برای تأیید روند در اطلاعات یا بازخورد مصرف کنندگان در نظر بگیرید.
به داده های مصرف کننده احترام بگذارید. جمع آوری داده های مشتری به این معنی است که شما مسئول حفاظت از آن هستید. اقدامات مناسبی را برای محافظت از داده‌های مصرف‌کننده، مانند شماره تلفن، نام و آدرس انجام دهید تا به مشتریان نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید و برای آنها ارزش قائل هستید.
گفتگوها را معمولی نگه دارید. با مشتریان خود با لحن معمولی صحبت کنید تا به آنها کمک کنید احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به یاد داشته باشید که بازخورد داوطلبانه است و یک محیط حرفه ای تر می تواند فشار ایجاد کند و بر توانایی دریافت بازخورد صادقانه تأثیر بگذارد.
مشوق ها را ارائه دهید. مشوق ها به مشتریان کمک می کند تا با ارائه چیزی در ازای اطلاعات خود، بازخورد ارائه دهند. این می تواند باعث شود که بیشتر شبیه یک معامله باشد تا مشتریان شما نیز از این تجربه بهره مند شوند.

منبع

آنالیز وضعیت کسب و کار

آنالیز وضعیت کسب و کار غلامرضا ایسوند

 

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از مشاورین گروه آموزشی پژوهشی تکتو استفاده نمایید.

مشاوره راه اندازی و رشد کسب و کار

ما و همکارانمان در گروه آموزشی پژوهشی تکتو ،به شما کمک خواهیم کرد تا کسب و کار خود را شروع کنید و به درآمدزایی برسانید.

 

راه‌های تماس با گروه آموزشی تکتو

ایمیل: takto.ir@gmail.com

 

 

لوگو - گروه آموزشی پژوهشی تکتو

شما همچنین ممکن است مانند بیشتر از نویسنده

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.